مزایای آموزش رباتیک کودکان
آموزش صفر تاصد حسابداری هلو
تاریخ : سه شنبه 4 دی 1397
نویسنده : سعید سجودی

    مزایای آموزش رباتیک کودکان

       

      ما ، به خوبی می دانیم که آموزش(STEM علوم پایه، فناوری، ریاضی و مهندسی )جهت آماده سازی

      دانش آموزان برای جهان امروز که مدام در حال تغییر و نو شدن است، بسیار ضروری است. به تجربه دیده ایم که چگونه رباتیک، مهارت های قرن بیست و یکم از قبیل برنامه نویسی، مهندسی و روش های علمی را به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب به دانش آموزان می آموزد.

      با این حال، علاوه بر STEM، بسیاری از چیزهای باور نکردنی دیگری نیز وجود دارد که دانش آموزان می توانند از کلاس های رباتیک کودکان یاد بگیرند.

 

 

رباتیک از جمله رشته ها و فناوری های مدرن روز می باشد که در بسیاری از حوزه های تکنولوژی دارای اهمیت ویژه و کاربردی می باشد.این رشته در بسیاری از کشور ها جزو دروس آموزشی در مدارس به کودکان و دانش آموزان  آموزش داده می شود.

اما سوال اینجاست که اهمیت این رشته کجاست و فواید آموزش رباتیک برای دانش آموزان و کودکان چیست؟
۱-برای کودکان سرگرم کننده است

می توان با استفاده از روحیات کودکان و تمایل آنها به کارکردن با لوازم سرگرم کننده,مبحثی علمی و مفید را به آنان آموزش داد.رباتیک ماهیتی فوق العاده سرگرم کننده و جذابی دارد که کودکان را به سمت آن جذب می کند.در این حین کودکان مشتاقانه آماده یادگیری مطالب خواهندبود!

۲-روشی موثر برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

برنامه نویسی می تواند بیش از حد انتزاعی باشد. با داشتن یک ربات فیزیکی و دیدن آنچه که نادرست است، دانش آموزان می آموزند که چه ربات ها می توانند و نمی توانند انجام دهند. آنها همچنین نیاز به دستورالعمل دقیق را می آموزند.

رباتیک به رشد آموزشی علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی در مدارس کمک می کند. دانش آموزان همچنین به عنوان مثال به طور مستقیم از طریق برنامه ریزی ربات، با تکنولوژی و فناوری های روز آشنا شده و درک می کنند که چگونه آنها با یکدیگر ارتباط دارند.

۳-مهارت های لازم برای آینده شغلی آنها را فراهم می کند

اگر برای کودکان عرصه کافی و لازم جهت بروز استعداد شان فراهم نکنیم نمی توانیم زمینه هوشی آنها را مشخص نماییم.آینده کودکان و زمینه شغلی آنها را می توان با کسب زمینه خلاقیت آنها در کودکی مشخص و آنها را در مسیر درستی هدایت نمود.

۴- برای کودکان با علاقه مندی و ضریب هوشی متفاوت مناسب است

رشته رباتیک به دلیل تنوع در ساخت مدل,مباحث جذاب و گوناگون,برای تمام سنین و با هرسلیقه و علایقی می تواند جذاب باشد.به تازگی کشف شده است که رباتیک حتی برای کوکان مبتلا به اوتیسم نیز مناسب و ساز گار است.

۵- رباتیک همواره در بروز علوم نوین مفیده بوده است

فواید آموزش رباتیک برای دانش آموزان و کودکان تنها محدود به یک دوره نیست و تاثیرات آن با توجه به اهمین علم رباتیک در دانش و فناوری های حال و آینده,همواره اهمیت خواهد داشت.

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: مزایای آموزش رباتیک کودکان , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ آموزش حسابداری هلو خوش آمدید